There are my specs, the ones I've been looking for. I threw them out the window ten years ago and now they're on my doorstep.











Still in Skara.
Har spenderat något sådär två veckor i den minimala staden, och igår var en sådan där typisk jaghataralltingochjaghoppasattallaivärldendör-dag; Försov mig till elvaisch och upptäckte bittert att jag inte hinner tvätta, som jag verkligen behövde. Men jag traskade ner till Munken iallafall, tvättmedel, schampoo, Bilar och Gott&Blandat. Kassörskan med den svarttonade lebb-frisyren var någorlunda förvirrad, men räddade situationen med en drös awkward skämt, och jag gjorde samma sak. Ännu bittrare blev jag när jag insåg att virknålen jag trodde att jag hade glömt (skulle byta den till en mindre storlek) faktiskt låg i väskan hela tiden. Tur att den inte är alltför stor iallafall, så att jag slipper bli godzilla och riva hela staden. Ja, det var en riktigt skitförmiddag. Men den räddades av Storebror Ceasar som erbjöd sig sin tvättmaskin, som antagligen är äldre än mig, och sagt och gjort så fann jag mig själv i Stenum i ett helt fantastiskt hus med en riktig retrofeeling som gjorde en sådär varm i hjärtat. Och kattungarna, så söta att man dog en smula, true story.
Lyssnade på när Ceasar rockade loss på sin gitarr, och bestämde mig för att nu tusan ska jag också lära mig guran. Det börjar väl sådär, EBGDAE. (Enhörningen blev gay, då attackerade elefanten)
På kvällen var det Måndagsfika, även om det var en Tisdag. Vi fick te och paj, och Andrine var så omtänksam som gjorde en laktosfri blåbärspaj. Och god var den! Väldigt uppskattat.
Min dag fick en femma av tio, trots den jobbiga början.

Idag blir det äventyr till second hand-butiken...om nu regnet vill avta.


..Jag hatar musikteori.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man borde nog skriva det eBGDAE för tydlighetens skull.

2010-08-04 @ 15:58:50
Postat av: Nora

ÄSCH! Nu ska vi inte vara såna.

2010-08-05 @ 09:26:32
URL: http://saganomnora.blogg.se/
Postat av: Rania

åh bilden med katten <3

2010-08-05 @ 10:29:32
URL: http://raniaphoto.blogg.se/
Postat av: maja.

åh tack vad glad jag blir!

2010-08-06 @ 15:58:43
URL: http://maajis.blogg.se/
Postat av: Johanna

andra bilden är supersöt"!!

2010-08-09 @ 10:05:23
URL: http://cassiopeiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0