"Sometimes, I believe in six impossible things before breakfast." - ALICE IN WONDERLAND







Snön dansar ringdans utanför mitt fönster. Jag och C bytte ventil på mitt ena cykeldäck förut så nu går det att pumpa utan att luften rymmer direkt. Jag satte mig på sadeln och vinglade iväg, försiktigt försiktigt. Ett litet snedsteg och jag hade halkat, för det var rätt så mycket is under centimetrarna av snön. Jag kunde inte titta upp utan att behöva kisa och snöflingorna var som pisksnärtor mot min hud. Men trots det var det skönt att komma ut och pröva däcken igen, det var så länge sedan nu. Månader.
Under akvarellfärgerna ser ni mitt antika lejon som jag arbetar med hemma till bilden. Motivet är från en bok om de antika statyerna i Grekland som forskare har gett färg. De har alltså hittat färgrester på statyerna som de har gått ifrån, inte helt och hållet gissningar. Ni kan få se hela teckningen sen när jag är klar med skuggorna. Den vill inte riktigt som jag vill, men den är väldigt rolig att färglägga. Så det är ju tur.

I helgen får jag besök av Felix som kommer ända från Kristinehamn. Han hade en dröm om mig för några dagar sedan och vi bestämde lite spontant sådär att han skulle komma hit nu, imorgon. Det känns otroligt kul, har inte träffats på flera år och jag saknar honom så jag nästan spricker. Han har den underbaraste rösten.
På Tisdag åker syster till Karibien, i drygt en månad. Vi måste ha ett stort avskedskalas, med rosa bubbel och tårta. Puss.

Kommentarer
Postat av: danni. blåmärken i mitt huvud.

du är så himla vacker nora. och ditt brev är klart, men jag postar det efter att vi träffats. det blir lite mer spännande då tror jag.

2011-02-10 @ 20:34:50
URL: http://expectopatronum.blogg.se/
Postat av: Mathea

sv: Arvika är rätt okej. Det är en fin stad, men det händer inte så jätte, jätte mycket här. Dom har precis lagt ned det enda konsertstället vi har, så nu finns det inget bra ställe att ha konserter på, vilket är skit dåligt eftersom det finns såpass många musiker i stan, eftersom det är lite av en kulturstad. Det är annars superfint på sommaren, parken är full av blommor och alla känner alla. Vilket har sina för och nackdelar. Jag menar, när man går ut så känner man kanske 25 %, och vet vilka 50% de andra är, och de övriga 25 % vet man inte vilka de är. HAHA, så illa. men det har sin charm det också. : >



Fina hus finns det, och vissa lägenhets fastigheter ser ut som slott, för de har spetsiga torn osv. super nice! :D

2011-02-16 @ 10:45:21
URL: http://lejonhuvud.blogg.se/
Postat av: matilda

dina bilder kvinna <3 och alice i underlandet äger! Vi borde träffas snart igen!

2011-02-22 @ 16:18:34
URL: http://www.thewierdsister.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0