Drömmer du så drömmer jag.



Somnar till tv-spel. Vaknar till fågelsång och en marinblå himmel.
Därimellan drömde jag om gitarrspelande och massagetimmar framför Bredbandsbolaget-reklam. Och någon gång under natten gick E-strängen sönder på gitarren. Trodde att den hade ramlat, och blev därför rätt så nojig när jag såg att den stod stadigt på sin plats mot bokhyllan, det var för mörkt för att se att strängen var av. Och min hjärna sätter alltid tankarna om spöken först.


Tittade på Requiem for a dream efter skolan idag, blev slagen i magen av obehag och sorg. Känns fortfarande, men inte lika intensivt. Dock kliar fingrarna för att se den igen, och igen. Så vacker, ändå.
(roligare än så här var det inte)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0