"Everyone is wise until he speaks." - Irish Proverbs



Halvsena kvällstimmar. Rastlösheten trasslar ihop sig med tröttheten och det är svårt att få isär dem.
Jag gillar inte när två olika känslor går ihop sådär, då man inte vet hur man ska lösa situationen som blir ganska kaos. Den rastlösa Nora vill springa ut i månskenet och åka pulka nedför Gamla uppsala-högarna, skrika halsen av sig på en tom åker och spela Kalaha in på morgontimmen. Medans den trötta Nora inte ens orkar tänka tanken att ta sig upp ur sängen - och absolut inte sätta foten utanför ytterdörren. Så det blir någon slags blandning; viskar med i Kapten röd och ålar runt på (det nystädade!) golvet tillsammans med kameran.

Var på promenad i mina gamla hoods tillsammans med pojkvän idag. Det var nostalgi i sin renaste form och alla barndomsminnen kom köande för att ta del av min uppmärksamhet. Lite småpinsamt dock när jag insåg att jag inte hade någon aning om vilket fönster som en gång tillhörde min familj,
men det höll jag tyst om och återgick till att halka järnet med mina väldigt dåliga vinterskor.
Varma är de iallafall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om det finns snö kvar i februari så får vi åka pulka. jag harinte gjort det på hur många år som helst.

2010-12-14 @ 13:02:39
URL: http://fuckyeahskinnybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0