Det blir du och jag, var dag.





Är hemma hos mamma och fyller banankartonger med de sakerna som ska med i flytten i maj; Hon och jag hittade en underbar lägenhet i Eriksberg i Uppsala, nära till min skola och nära till ett naturreservat med skog och vatten. Det kan inte bli så mycket bättre faktiskt. Bara några steg till bussen och affären. Jag har stora planer inför mitt blivande rum som involverar ljusslingor, pappersbåtar i taket och minnen på väggarna. Jag kommer ha utsikt över den tallrika innegården där jag kan tjuvkika på grannbarnen som leker i klätterställningen, och rummet är inte överdrivet stort så det blir en chans att bara ta med det nödvändigaste. Det ska bli så befriande, att börja om någon annanstans (hennes nuvarande hus är rätt så deprimerande, om jag ska lägga handen på hjärtat. Får alltid en dos av tristess och ångest när jag är här). Och det bästa av allt är ju att jag får mycket mer kvalitetstid tillsammans med mamma och hundarna. Sådant som behövs. Åh, längtar.

Kommentarer
Postat av: Daniella.

fan vad fint. jag hoppas du blir lycklig där

2011-04-24 @ 19:49:22
URL: http://expectopatronum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0