Valborg












Valborg i Uppsala är alltid rätt så crazy, med folk från hela landet plus turister som deltar i det festivalliknande partyt. Forsränning och Ankrace, champagnefrukost i gräset. Små vardagsrum i stadens alla parker. Tidigt på morgonen cyklade jag och Pojkvän iväg till ett par nyfunna vänner där Irish coffee serverades, och vid niosnåret samlades vi på gräsmattan utanför slottet. Perfekt vy ut över botaniska trädgården.
Det var inte så varmt och soligt som man hade hoppats på, men det löste sig med flera lager kläder runt kroppen och alkohol i blodet. Pussar i blåsten. Och som alla andra år dog telefonnätet en bit in på eftermiddagen, så det såg omöjligt ut att hitta någon igen som man hade tappat bort (vilket är lite för lätt i det vimlet). Men turen låg på våran sida och jag lottade flera gånger genom att råka springa på precis de personerna man var på jakt efter. Mer parksittande och lite mer vodkacola som förde alla närmre varandra. Jag träffade Ingela för första gången, det kändes som en förlorad syster som jag äntligen fick byta ord med. En helt fantastisk varelse. ♥
När kvällstimmarna rörde sig mot oss tog vi buss två mot kollektivet som vi tidigare drack kaffe hos, som nu var fyllt av sorgelösa människor och högljudda skratt. Mitt i alltihopa träffade jag två Gävlevänner från förr som jag aldrig trodde jag skulle få träffa igen. Men där stod dem, i Uppsala, på samma fest som mig. Slumpen är otrolig ibland.

Nu är jag lika trött och sliten som en trasmatta, kryper ihop som en boll bland kuddarna och drömmer om helgen.

Kommentarer
Postat av: Emma (men för dig heter jag Julia # 2)

Fint skrivet, fina bilder och fin du = FIN BLOGG

Postat av: elin

jag gjorde dem i programmet photoscape (gratisprogram), det är jättelätt. jag har inte listat ut hur man får det så fint i ps än.

2011-05-03 @ 10:07:16
URL: http://wastedmind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0