Frusna kramar i den kalla natten.




Igår kom jag hem sent på kvällen med gräsfläckar på både byxor och fotdynor. Jag hade varit på Kantorsgatan och grillat, druckit blåbärscider med gin och dansat till popmusik med extra duns i. Vi hoppade och stampade i en ring och sjöng med i Forever young, alla var glada (eller fulla) och jag märkte tråkigt nog att konditionen inte var som den borde vara. Lade mig raklång i gräset och tittade upp mot himlen. "Let's dance in style, let's dance for a while. Heaven can wait we're only watching the skies" ekade i mitt huvud och allt kändes så bra - även om min föredetta pojkvän fanns på samma fest (fortfarande lite awkward stämning mellan oss) och även fast jag mådde lite illa av allt vin.  När solen sakta sjönk mot horisonten, bakom alla höghus och släckte ned parken, flyttades filtarna från marken till axlarna och vi höll om varandra för att inte tappa värmen. Några timmar passerade och vi fann en gammal lädersoffa med tillhörande fåtölj. Det var en tremannarsoffa men det hindrade oss inte att tränga in fyra personer till, slutade med lite tårar och ännu mer skratt.
Idag har vi grillat och ätit glass på stan. Sen insåg jag att jag och mamma flyttar om några ynka dagar. Det känns rätt så fabulöst, ska ni veta.
I förrgår kom jag hem sent på kvällen med gräsfläckar på både byxor och fotdynor. Jag hade varit på Kantorsgatan och grillat, druckit blåbärscider med gin och dansat till popmusik med extra duns i. Vi hoppade och stampade i en ring och sjöng med i Forever young, alla var glada (eller fulla) och jag märkte tråkigt nog att konditionen inte var som den borde vara. Lade mig raklång i gräset och tittade upp mot himlen. "Let's dance in style, let's dance for a while. Heaven can wait we're only watching the skies" ekade i mitt huvud och allt kändes så bra - även om min föredetta pojkvän fanns på samma fest (fortfarande lite awkward stämning mellan oss) och även fast jag mådde lite illa av allt vin.  När solen sakta sjönk mot horisonten, bakom alla höghus och släckte ned parken, flyttades filtarna från marken till axlarna och vi höll om varandra för att inte tappa värmen. Några timmar passerade och vi fann en gammal lädersoffa med tillhörande fåtölj. Det var en tremannarsoffa men det hindrade oss inte att tränga in fyra personer till, slutade med lite tårar och ännu mer skratt.
Igar grillade vi och åt glass på stan. Sen insåg jag att jag och mamma flyttar om några ynka dagar. Det känns rätt så fabulöst, ska ni veta!

Kommentarer
Postat av: ANNE

vilka härliga bilder :)

2011-05-09 @ 13:13:32
URL: http://favs.se/mode

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0