"Perhaps the best Yuletide decoration is being wreathed in smiles." - Unknown // (God jul)


Foto av mig.

Har inte greppat varför jag alltid vaknar så förbarmat tidigt på julafton, hur sent jag än somnar. Kanske är det stämningen som äntligen visar sig som en SMÄLL från en smällkaramell (höh) och det blir minst sagt omöjligt att somna om. Så där ligger jag, vid femtiden. Klarvaken. Klappar en hypergosig katt som spinner på min mage som om det inte vore någon morgondag. Rör mig mot vardagsrummet och hoppar inte till av den blåskimrande jätten den här gången.
Mot ett-tvåtiden stampas det av snö på farstun och det blir mer jackor och fler röster. Jag smyger med jämna mellanrum tillbaka in på mitt tysta rum för att dra tre djupa andetag som fungerar som någon slags terapi för allt det sociala, likt en fisk som får tillbaka andningsförmågan efter en tid över ytan. Sedan går jag ut i vimlet igen och allt är bra. Lunch/middagen blir lyckad med tallrikar fyllda med fabulös mat och efter ett tag glömmer man av att det är så otroligt trångt vid bordet, där vi nio personer trängs och sträcker oss över vad som känns vara hela världen fylld av julmat. Det slutar med paltkoma, som vanligt.
Ute glittrar snön och det dansar ånga ut från våra munnar.
Och så slår klockan över till 1500. Nu jävlar.

Kommentarer
Postat av: Ellie

vilken fin bild!

2010-12-25 @ 09:51:22
URL: http://makemefly.blogg.se/
Postat av: Lotta

fint! Och ha en god jul!

2010-12-25 @ 15:16:00
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/
Postat av: Skywalker.

hoppas du hade en superfin jul! ♥

2010-12-26 @ 13:31:11
URL: http://fuckyeahskinnybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0