Slår en d20 och hoppas på det bästa.





Första: jag
Andra: tumblr


Såg ansikten i trädens grenar utanför mitt sovrumsfönster imorse. På stan var det sol i allas ögon och gitarrspelande som trängde sig igenom allas själar och verkade skapa ett leende på allas läppar, en fin dag alltså. Bredvid gitarrmannen stod tre stycken japaner som samlade in pengar till katastroffonden. De fick alla mina småmynt och som tack fick jag en liten papperssvala. En orange en, placerades i min väska och ska senare vid något bra tillfället hängas upp någonstans i mitt rum, kanske i taket.
Månen är större än någonsin inatt, iskall mot natthimmelen. Inne sitter vi med tomma läskflaskor och spelar Dungeons and dragons. Vi strider mot ett troll, en björn, två små benormar och en gigantisk döskalleorm. Brinnande. Jag hänger inte med särskilt bra, men det är första gången jag rollspelar så det är väl förståeligt. Tärningar slår mot bordet nästan kontinuerligt i kör med musik och högljudda skratt. Det är riktigt kul, ändå!

Fast samtidigt smyger sig tröttheten på mig långsamt. Dricker det sista av colan och sockersockersocker

Kommentarer
Postat av: emma

du är så väldigt fin. och dina ord rör mig. du skriver helt makalöst flicka! åh.. <3

2011-03-21 @ 18:44:02
URL: http://emmadowntown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0